Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Monday, October 3, 2011

Tempoh Bertunang Ini Indah

Cepatnya masa berlalu. Sebulan sudah aku tinggalkan majlis pertunanganku dengan seribu satu rasa yang indah-indah. Seperti janji aku tempohari, aku nak cerita sikit tentang perasaanku bila berada dalam tempoh bertunang ni.

Geli-geli

Terus terang aku katakan tempoh 'bertunang' yang aku lalui selama sebulan ini sungguh unik dan punya rasa 'sweet' yang sangat sukar nak diterjemahkan. Masa ini bila orang sebut, "tu ke tunang kak mas?".. "keluar lunch dengan tunang ke hari ni?".. "tunang tak datang?" Semuanya terasa macam geli-geli semacam. Perasaan geli-geli ini aku akan lalui cuma untuk tempoh 2 bulan saja lagi. Perasaan ini, walaupun terasa geli-geli tetapi memang ada sweetnya.. huhu.

Malu-malu

Perkara ini pun boleh dikatakan antara benda-benda yang tidak disangka-sangka juga dalam tempoh bertunang nih. Aku pun baru perasan yang tempoh bertunang ni boleh menjadikan pasangan lebih romantik dari kebiasaannya, lebih prihatin dari biasa dan lebih berselera makan dari biasa.. huh, itu 'lebih' yang patut dikurangkan.

Aku menutup tulisan : 2.47 pm


No comments:

ShareThis