Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Wednesday, October 5, 2011

HIV Test

Misi mula : Awal September

HIV Test perlu dibuat 3 bulan sebelum pernikahan dan ianya valid dalam masa 6 bulan dari tarikh pemeriksaan dibuat.

Selepas sahaja pulang dari cuti bertunang, minggu pertama kami terus ke klinik kesihatan Seksyen 7 untuk bertanyakan tentang prosesnya. Rupanya perlu buat temujanji dulu.

"Minggu depan dan minggu satu lagi dah penuh dik. Kalau nak minggu lepas tulah"

Terkejut aku bila dikatakan sudah penuh untuk 2 minggu pertama. Mula terasa risaukan tentang borang nikah. Kalau lambat buat HIV test lambatlah siap perihal borang nikah. Tiba-tiba kakak tu mencelah.

"Ni ada nama kosong, orang tarik diri. Rabu minggu depan"

Kami pergi masa tu hari Jumaat. Terus muka aku senyum lebar, masyaAllah.. lega rasanya. Memang aku tengok ada dua nama kosong di situ, yang lainnya semuanya penuh. Selesai isi nama, kami masing-masing terus pulang ke pejabat.

Rabu tiba. Seperti dijanjikan, seawal jam 2 kami dah sampai. Rupanya kena ambil nombor macam biasa. Disebabkan kami datang awal jadi tidaklah lama menunggu. Mudah saja prosesnya. Tidak ada apa yang payah.

"Sakit tak?" saya tanya si pencucuk (Apa ya jawatan orang yang cucuk ni?)

Dia senyum-senyum sambil cakap "Mestila sakit,"

TAP!! terus dia staple jari kelingking kiri saya..

"Auuuchhh!" Alamak, siap terjeritt.. malu wooo

Sedang menunggu keputusan.

Muka ni tak boleh cover sakit langsung. Tengok tu senyum tak ikhlas

Hakikatnya, memanglah terasa agak sakit. Terasa seperti jari distaple dengan dasyatnya. Lepas siap, terasa berdenyut-denyut pulak jari tu.. humm.. selesai urusan. Kami menunggu diluar. Dapat kertas kuning.. apa lagi.. yabedabeduuu.. dah siap boleh balikkk..

Harapanku, biarlah sekali aje buat HIV Test ni. Tak mau lagi dah

Misi ditutup : Misi terus dengan proses mengisi borang nikah.

No comments:

ShareThis