Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Wednesday, October 5, 2011

Akhirnya Milik Adnan Jaafar

Misi mula : 3 minggu lepas

Semasa sibuk dengan persiapan SELCARE II, waktu itu jugalah aku sibuk dengan perbincangan demi perbincangan dengan perancang perkahwinanku. Alhamdulillah, kerjasama yang diberikan olehnya sangat membuatkan aku terharu. Baru 2 minggu bertemu, beliau sudah hantarkan dulang hantaran kepada aku, design baju kahwin sampai 3 pasang dan lukis deco dewan sepertimana perbincangan kami.

Menariknya tentang Adnan Jaafar, beliau mulanya membiarkan aku menceritakan dan mengilustrasikan kesemua keinginanku dalam majlis perkahwinan nanti. Dengan kata mudah, apa yang aku mahu dilayankan dulu. Selepas selesai aku tunjukkan gambar dan juga lukisan-lukisan lakaran (aku lukis sendiri okay), beliau kemudiannya melakarkan mengikut kesesuaian keinginanku dengan ideanya sendiri. Lebih penting, dua pertembungan idea ini serasi rupanya.. Alhamdulillah ya Allah.


Adnan Jaafar dalam majalah pengantin Oktober 2011 :
Bicara Jurusolek Professional


Baiklah, aku dah pun sebut namanya.. pastilah u pun kenal jika nama Adnan Jaafar disebut. Tidak disangka-sangka kali ini aku bekerjasama lagi dengannya. Mulanya hanya melamar untuk make-up sahaja, tetapi akhirnya perbincangan berlanjutan hinggakan ke bab-bab lainnya pula.



Lakaran dress dan baju lelaki oleh Adnan Jaafar

"Abg Nan dah jumpa dulang hantaran yang Mas nak tu, nnti abg Nan mms"

Selesai mms

"Aah, betullaah.. yang inilahhh.. bestnyaaa.."

"Abg Nan beli ye Mas?"

"Okay"

Dengan pantas. Beberapa hari selepas tu abg Nan hantar kepadaku 9 buah dulang hantaran yang siap dibelinya. Hari terakhir aku bertemu abang Nan adalah Rabu lalu di Restoran Chop N Steak, Kg baru bersama abang Mazri dan Dzoul. Dzoul? Kalau nak tahu siapa pula Dzoul Jarum Berlian, tunggu entri akan datang k.


Hanya satu yang aku tidak henti memohon. Agar majlis kami nanti berjalan dengan lancar. Ameen.

No comments:

ShareThis