Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Tuesday, September 20, 2011

Misi Disember 11

Misi mula : September 2011

InsyaAllah jika tiada aral melintang, aku bakal bernikah pada Disember 2011. Sekarang dah bulan September dan bulan Disember sudah tidak lama saja lagi. Misi seterusnya haruslah lebih besar persiapannya. Semoga aku cekal dalam merencana majlis besarku. Pantasnya masa.

Minggu lepas aku sibuk di pejabat. Baru masuk kerja dah tentu banyak kerja. Tambahan kerja aku tidak boleh ditukar tangan, jika aku tidak masuk kerja alamat bertangguhlah kerjanya. Jadi untuk bercuti di bulan Disember nanti aku perlu lebih bersedia untuk bercuti lama. lamakah?

Selesai majlis tunang, aku dapat berita gembira. InsyaAllah majlis perkahwinanku nanti akan dirias atau disolek oleh seorang jurumekap professional. Mungkin ramai yang kenal jika aku sebut namanya. Tetapi seperti biasalah, aku tak dapat nak mengumumkannya lagi. InsyaAllah bila sudah bertemu dengannya aku akan titipkan di sini.

Diakhir perbualan aku dengannya tadi, dia ada mintak aku tunjukkan contoh-contoh gambar solekan yang aku suka. Ohooo.. bila orang dah mintak haruslah google banyak-banyak. Namun begitu, aku sebenarnya sudah banyak membuat tinjauan tentang solekan perkahwinan. Malah, disebabkan aku sendiri memang sukakan sentuhan ajaibnya jugalah, membuatkan aku merisiknya untuk menata wajahku nanti. Di majalah pengantin bulan Oktober saja sudah aku lihat wajah model dari sentuhannya. Ya.. wajah seperti itulah yang aku mahu.

Kenapa tak gunakan khidmat jurusolek majlis bertunang? Jawapannya adalah: Saja mengada-ngada berkahwin nak 'Marion' sikit. Heee..

Gambar dari fb make-up artistnya

Boleh kata wajahnya cantik solek macamanapun memanglah cantik. Tetapi aku masih rasa solekan ini sungguh kemas dan sesuai dengan si pemilik wajah.

No comments:

ShareThis