Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Sunday, August 21, 2011

Ramadhan Penguat Cinta

10 malam terakhir Ramadhan, sangat perlu kepada ibadah berlebihan kerana masa ini kita akan dilepaskan dari azab api neraka dan dah tentulah malam Lailatul Qadar akan muncul pada 10 malam terakhir ini. Aku gembira kerana selalu diingat-ingatkan oleh orang dikeliling tentang perihal-perihal beribadah ini, malah di facebook sahaja betapa ramainya status berpesan-pesan kepada kebaikan. Terima kasih semua teman-teman.

Tinggal hanya beberapa hari lagi sebelum aku reveal tentang pertunangan aku kepada teman-teman. Bukan tidak mahu beritahu semuanya awal, tetapi aku rasakan 'kerahsiaan' ini lebih berbaloi untuk mengelakkan banyak perkara tidak diingini dari berlaku atau dalam kata lain buat apa nak kecoh heboh pasal bertunang berbulan-bulan, asalkan ada majlisnya dan sampai masanya nanti orang tahu pun dah cukup. Mungkin semasa u baca, aku sudah pun reveal kepada semua kerana buat masa ini hanya aku dan brother sahaja yang dapat membacanya.

Kisah percintaan ini jika boleh ditulis, memang bagi aku suatu rekod peribadiku yang unik. Masih segar lamarannya pada jam 2 pagi.

Bila diingatkan semula, memang aku jadi rindu pada kisah-kisah lama kami. Sebaik sahaja brother melamar aku, terus keesokkan harinya aku terpaksa pura-pura relaks dan buat biasa-biasa aja di pejabat. Demi Allah, semasa melihat brother masuk melalui pintu kaca ke pejabat hati aku jadi serba tidak kena. Namun, dik kerana dia adalah boss aku waktu itu terpaksalah aku buat biasa aja. Owh, sungguh sukar. Selepas dilamar aku diamkan diri selama hampir 3 hari. Brother seakan memahami ralat hatiku hinggakan dia juga tidak menghubungiku seperti selalu. Hanya mesej bangun pagi seperti kebiasaannya.

"We need to talk," jika tidak lupa.. itulah ayat pertama yang aku tulis selepas sekian hari membisu tanpa kata.

"Sure, when?" itu balasan segera yang aku terima.

Akhirnya kami memutuskan berbuka puasa bersama di sebuah restoran Pelaga Park di TTDI Jaya. Sekarang restorannya dah pun tutup. Masa tidak lama untuk bercakap, maklumlah bila berbuka kita akan cepat-cepat nak kejar maghrib. Namun dikesempatan yang ada, dapatlah aku bertanya dan bercakap dengan brother tentang beberapa perkara. Walaupun berat sangat mulut nak bersuara, sikap brother yang mudah bicara buat aku senang nak bertanya apa saja. Waktu itulah setiap soalan yang aku tanya dijawab dengan benar-benar meyakinkan. Entahlah, mungkin saat brother mengulas setiap jawapannya buat aku terasa 'kush kush hota hai'.. huhu.

Tidak berakhir begitu, hidup brother selepasnya memang boleh dikatakan sentiasa dihujani soalan pelik-pelik dari aku. Memang aku suka tanya macam-macam soalan pelik sampailah aku puas hati dengan setiap jawapan dari soalan-soalan itu.

Mungkin inilah sebabnya aku lambat sedikit berumahtangga berbanding teman-teman seangkatan. Yalah, rasanya tak salah aku mengambil sedikit masa untuk menilai calon pasangan hidupkan? Perasaan yang hadir juga pastilah faktor terpenting untuk kesejahteraan kehidupan mendatang. Betul tak?

Ada orang tanya.. apakah yang menyebabkan kak Mass boleh sukakan seseorang lelaki itu?

Jawapan aku.. bila dia bercakap tentang politik.


2 comments:

Unknown said...

tahniah kak :) moga bahagia hingga akhir hayat :D

p/s: nt upload la gambar bebanyak ;p

masra (mass) said...

Terima kasih syakira. InsyaAllah, mesti upload manyak2... :) keep reading

ShareThis