Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Thursday, August 25, 2011

Debaran di Saat-Saat Akhir

Semasa menulis entri ini, aku sedang menunggu masa untuk siap-siap ke rumah abang Mazri. Esok insyaAllah akan pulang ke Penang dari rumah abang. Seperti perancangan, aku mula membuat jemputan majlis pertunanganku untuk kenalan terapat sahaja.

Aduh, terasa berdebar pula bila ada yang beri nasihat dan doa-doa. Ya Allah sungguh pantas masanya tiba. Masih terasa baru sahaja bergilir-gilir berbuka di restoran bersama brother tahun lepas, tahun ini kami bakal bertunang pula. Alhamdulillah, persiapan pun semacam sudah siap semuanya. Alhamdulillah.

Semalam untuk last touch majlis bertunang, brother ajak aku beli kasut untuk dipakai semasa majlis bertunang. Seronok juga bila membeli belah semasa bulan puasa, semua orang pun sibuk-sibuk nak membeli jugak. Dah macam semua orang pun nak bertunang ke lepas raya?

Tadi aku masuk bilik ZM beritahu tentang pertunanganku. ZM ucapa tahniah dan kongsikan beberapa sunnah Rasulullah semasa baginda nak berkahwin. Ya, aku pernah dengar Rasulullah berkahwin pada bulan Syawal juga.

"Jadi kepada semua yang membaca di sini. Tanggal 3 September dan 5 Syawal akan menjadi tarikh titik tolak permulaan perhubungan aku dan brother nanti. Kami akan bertunang di rumah aku secara kecil-kecilan dan pastinya dihadiri oleh keluarga terapat. Semoga Allah melancarkan urusan majlis. Ameen."

Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat hari raya. Semoga Allah beri pahala kepada ibadah kita. Sesungguhnya berkatlah kita yang berpuasa dan beraya kerana Dia.

No comments:

ShareThis