Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Thursday, August 4, 2011

Pulau Pinang! Here We Come

Misi mula : Pulau Pinang, 30 Julai

Seperti tak percaya, akhirnya brother tiba juga di Pulau Pinang. Kebetulan brother ada urusan kerja di Pulau Pinang jadi kami mengambil peluang bertemu WP untuk mengambil ukuran badan brother. Bila aku lihat brother cuba-cuba baju yang ada di situ, terasa seperti mimpi pula.

Alhamdulillah, sama seperti busana bertunang, nikah dan resepsi aku nanti, pakaian brother juga adalah sentuhan dan rekaan dari aku dan brother sendiri. Aku tidak gemarkan baju lelaki yang sarat berkerawang, bagiku lelaki dan simple adalah 2 faktor yang saling perlu untuk memperlihatkan keperkasaan seorang lelaki itu.. huhu. Setuju dengan aku, kami memilih rekaan yang simple atas galakan WP juga.

Brother sedang cuba-cuba seluar putih, so excited

Pertunangan.

InsyaAllah masuk 19 Ramadhan ini aku akan umumkan tarikh pertunanganku. Update tentang majlis kecil ini, kami sekeluarga hanya membuat jemputan kepada ahli keluarga sahaja. Setakat perbincangan, kami membuat jemputan untuk 200-250 orang tetamu sahaja. Alhamdulillah Kak Marihan sudah berbincang dengan katering tentang makanan dan juga sebuah kanopi 20'x20' untuk tetamu. Aku pula sudah menempah 250 unit doorgift untuk tetamu yang hadir dan barang hiasan bilik, mini pelamin sudah final discussion dengan WP semasa ukur badan brother.

"Aku tahu doorgift jarang diberi di majlis pertunangan. Namun tujuanku untuk memberi doorgift kepada tetamu adalah sebagai penghargaan dan ucapan terima kasih kepada semua ahli keluarga aku yang hadir dan membantu menjayakan majlis dan pastinya mereka (keluarga brother) yang hadir ke majlis nanti adalah antara keluarga brother yang terapat dan yang akan aku abadi seumur hidupku dengan mereka-mereka ini. Jadi sebagai tanda salam perkenalan aku hulurkan buah tangan sebagai kenang-kenangan. Semoga ukhwah keluarga akan bertambah erat. Ameen"


Misi tamat : Pulau Pinang, 31 Julai

No comments:

ShareThis