Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Monday, July 25, 2011

Sahur

Jam di lappy 2.58 pagi.. aku baru bangun sahur, suasana syahdu walaupun bukan bulan Ramadhan. Tiba-tiba lihat lappy masih tidak di off, mungkin aku tertidur tadi. Tanpa berlengah dalam suasana gelap (menaip huruf tak jelas sangat) aku titipkan berita mengenai agenda hari ini. Ayat pagi-pagi buta memang macam karangan sekolah.

Teruskan.. Seperti biasa, Isnin mula kerja. Memang aku cuba untuk tidak mencampur adukkan urusan kerja dan peribadi sebaik mungkin untuk mengelak dari tidak fokus dan hilang tumpuan. Alhamdulillah, nampaknya aku masih mampu melakukan urusan kerja, menyiapkan proposal dan sebagainya dengan tiada gangguan seperti yang aku katakan. Mencabar juga sebenarnya, yalah.. komputer di tangan.. terlintas apa saja di kepala terus saja boleh google. InsyaAllah, demi kerjaya yang aku sayangi ini, akanku sebaiknya memberi tumpuan kepada kerja. Fb kejap-kejap takpelah kan.. hilang stress dan penat berfikir.

Aku sayang kerja aku

Bila cakap soal kerja, alhamdulillah aku tidak menghadapi kesukaran dalam mengendalikan kerja baru. Suasana bekerja kondusif dan kawan-kawan tak usah ceritalah, semuanya sangat mengembirakan aku. Walaupun aku sekarang lebih banyak kerja luar kawasan tetapi semua ilmu baru dan cara kerja baru mudah untuk aku terima. Dan.. bila sebut tentang semangat dan sokongan.. sokongan keluarga dan brother sangat-sangat tidak dapat aku ceritakan.. sangat besar dan banyak.

Mama cakap bila bab kerja satu saja kena ingat. Patuh pada ketua. Brother pula pastilah tempat paling banyak aku jadikan rujukan kerana dia lebih berpengalaman dan arif dalam beberapa hal. Alhamdulillah, brother sangat banyak membantu dalam kerja.. setiap perkara yang mahu dirujuk akan diberi solutasi yang sangat padu, jitu dan sungguh-sungguh.. terbaik pujian untuk anda ye bro, sila jangan jemu menjadi journal rujukan saya.

Aku ade cakap pada brother "Kena jadi bahan rujukan seumur hidup tau," nak tau apa brother cakap.. mesti u meluat nak dengar. Tapi nak cakap juga lah.

Brother cakap "Anything for u.." hmmm

Nak tau brother pegang kata-katanya atau tak.. tunggu update aku bila sudah 5 tahun nanti.. Tidur dulu. Selamat malam.

No comments:

ShareThis