Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Sunday, July 24, 2011

Habib Jewel Akhirnya

Misi mula : 23 & 24hb Julai 2011

Balik sahaja kerja, aku sibuk-sibuk kemas bilik di rumah. Malam ini mau ambil mood buat detail checklist untuk majlis tunang. Alhamdulillah, aku sudah dapat selesaikan checklist dan buat remark dengan terperinci sekali. Nampaknya semua urusan sudah siap, cuma design barang-barang goodie bag belum siap sepenuhnya. Masih dalam proses penambahbaikan rekabentuknya. Yang lain-lainnya aku kira sudah siap semuanya. Ohhh, belum lagi.. tanda tunang dan merisik belum siap lagi.

Hakikatnya, aku dan brother sudah banyak juga buat survey, kami dah keluar masuk banyak kedai iaitu Tomei, Poh Kong dan Habib Jewel. Cuba menjadi cincin yang 'tersangat' berkenan di hati.

Akhirnya projek wedding yang ini terhenti di Habib Jewel Ampang Point Showroom pada 24 Julai 2011 iaitu petang tadi. Kami ke sana jam 3 petang, selesai urusan kerja brother yang baru pulang dari Pulau Pinang. Masuk saja Habib Jewel di sini, mata aku sudah terpaku kepada 2 jenis cincin. Dan, bila aku cari cincin demi cincin.. yang itu jugalah menambat hatiku. Apapun aku tetaplah berbincang dengan brother, bagi aku keikhlasan penting kerana semua ini bukan perkara main-main.. cincin ini valuenya lain sikit dari cincin yang kita beli sendiri atau beli tanpa tujuan. Alhamdulillah, brother suka dengan cincin tersebut dan secara rasminya barang 'tanda' sudah masuk dalam checklist dengan remark 'Done'.

Bila cincin sudah beli, hati aku jadi lain sedikit.. perasaan debar makin bertambah.. perasaan terharu dan saling berbaur. Akhirnya tiba juga masa ini buat kami. Cuma aku mahu ucap syukur kepada Allah Subhanahuwataala atas kesempatan yang diberikan kepada kami. Dalam hati aku berdoa, Allah tolonglah permudahkan semua urusan kami, panjangkan umur kami dan keluarga kami, bahagiakan semua yang bersama dalam perjalanan misi ini.

Nasi arab memang menu idaman kami

Terima kasih Allah.

Misi tamat : Langsung berbuka puasa di D'Arab Cafe

No comments:

ShareThis