Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Monday, July 18, 2011

Bertemu Bakal Mertua

Misi mula : 17 Julai

Lama juga aku tak menulis. Minggu lepas minggu yang sedikit hectic. 2 hari berkampung di Pullman Hotel, Putrajaya. (Btw, food di Pullman memang super sedap dan yang paling penting ada logo halal yang super besar) Kerja tempat baru. Kena lebih berdedikasi dan tabah dengan setiap masa yang diamanahkan.. hehe..

Al kisah detik yang aku tunggu-tunggu saban hari sudah pun muncul tiba. Akhirnya aku sudah melangkah baik menuju hari perjumpaan dengan bakal mertua, semua ahli keluarga turut berimpun, tetapi keluarga brother tidaklah besar. Cuma 3 beradik dan brother anak bongsu (Samalah dengan aku, tak dapat merasa ada adiklah.. huhu). MasyaAllah, lega hati dan gembira tidak tergambar. Terima kasih Allah atas resepi-resepi kebahagiaan yang selalu Kau berikan kepada kami dalam rahmat-Mu.

Baru perasan aku, ayah dan ma memakai baju yang hampir sama warnanya. Its blue!

Pertama kali jumpa?

Diikutkan memang inilah pertama kali aku berjumpa keluarga atas dasar pertemuan bakal menantu dan bakal mertua. Sebelum ini ada juga semasa open house NC tetapi waktu itu hanya sekadar tuan rumah dan tetamu sajalah. Waktu itu pun dah lama. Masih belum ada apa-apa. :)

Semoga pertemuan ini akan diberkati Allah. Terima kasih Kak Reny, Abang Sham, Kak Ralia, Ma dan Ayah atas jamuan enak dan keramahan anda semua. And thanks juga untuk pembantu rumah yang dipanggil kakak dan Syamil and Aqif yang buat rumah meriah dan hilangkan rasa debarku. Terima kasih Allah.

Misi ditutup : Brother cakap aku nampak cool berjumpa keluarganya.. huhu.. biasalah orang kalau memang niatnya ikhlas mesti akan nampak di wajah juga.. ahaha..

No comments:

ShareThis