Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Saturday, June 4, 2011

Misi Tergendala

Alhamdulillah, dapat meneruskan tulisan bisu ini lagi walaupun lewat waktu ini aku semakin tidak cukup hari menguruskan banyak perkara.. dan hari ini aku mula kembali ke arena ini kerana janji misi yang masih belum selesai.


Sebetulnya tanggal 21 Mei 2011, aku dengan rasminya meletakkan jawatan di Nasyeed.Com (sob sob) dengan mencatat masa bekerja selama 4 tahun aku kira. Berita penghijrahan inilah yang aku isytiharkan pada Nurul, Shiera dan Lynn dulu. Dan.. atas sebab itu juga kini, aku bukan lagi bergelar staff kepada bro (peace!).


Mungkin ini kejutan besar buat sesetengah pihak, namun apa yang dapat aku katakan perkara ini adalah suatu kebetulan.. yang Allah aturkan sebagai salah satu agenda dalam hidupku.. sesungguhnya penghijrahan ini aku sendiri pun masih terasa seperti mimpi.. semuanya berlaku sekelip mata..

Kek hari terakhirku disambut di pejabat.
Kebetulan smbutan ulangtahun ke 29. Kek ini ditaja oleh bro.


Walauapapun.. Alhamdulillah, aku gembira hari ini..

Jadi selesai hari terakhir di NC aku terus pulang ke kampung seminggu. Mungkin inilah masanya yang paling sesuai untuk membincangkan banyak perkara untuk misi seterusnya. Seawal hari pertama aku mulakan dengan mama dan kakak ke butik perancang perkahwinan untuk membuat 'confirmation' mengenai design pelamin, baju dan hantaran. Alhamdulillah misi pertama berjaya.

Persalinan bertunang

Apabila banyak sangat membuat carian aku mula jadi buntu dengan idea rekaan. Nak pilih satu sahaja sedangkan carian berjuta-juta. Untuk busana bertunang aku ini aku bercadang menempahnya dengan rekaan sendiri. Aku mula menjadi 'fashion designer' terjun dengan idea yang mencurah-curah.. huhu.. dan hasilnyaaa... kita tunggu nantiiii.. nantilah aku post entri tentang ini.. harusss.. janjiii..

I can say the stuff is sooo coool..

Pelamin

Ini soal yang aku tidak habis fikir. Apa perlunya sebuah pelamin untuk majlis pertunangan? Lalu aku dapat jawapan mudah yang u pun boleh fikir mungkin. Mini pelamin di bina untuk mengasingkan tetamu dan pemilik acara dan memberi penghargaan kepada bakal ibunda mertua untuk menyarungkan cincin disatu suasana yang asing dari suasana biasa. Yalah, bagi aku bila persekitarannya dihias cantik tidaklah kekok sangat untuk laksanakan upacara. Jadi sebagai pelengkap suasana ini aku bercadang mengadakan mini pelamin ringkas.. dan kali ini aku mengambil gabungan idea mama dan kakak.. bagiku idea mereka penting kerana ianya juga sebagai tanda kasih sayang mereka terhadapku.. permulaan yang sangat penting ini biarlah punya sentuhan orang-orang tersayang. Ini majlis kami..

Sentuhan elegan dan simple buat majlis nampak tenang

Nak tepek gambar ini kejap.. jangan marah ye.. ini cuma untuk tatapan anak cucu..


Jangan muntah tau!



No comments:

ShareThis