Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Friday, January 6, 2012

Gabungan Red & Coral di Majlis Nikah

Warna-warna wajib untuk salah satu dari 3 majlis besar aku (pertunangan, nikah atau resepsi) perlu ada sentuhan RED. Itulah yang aku pasti semasa membuat perbincangan dengan kakak semasa menentukan warna tema. Sebetulnya, merah adalah warna kegemaran mama kami. Jadi, untuk membuatkan mama extra gembira kami bercadang untuk memasukkan elemen merah semasa majlis akad nikah.

Untuk membuatkan majlis nampak tidak terlalu terik dengan gabungan warna-warna cili baik dari busana keluarga mahupun gubahan bunga-bungaan dan pelamin, aku mengambil langkah selamat dengan menggabungkan merah dengan warna coral. Tahu apa itu warna coral? Nanti aku tepek gambarnya di sini.

Kolaj 'Red & Coral Color Theme'. Yang bawah sekali tu bunga rose warna coral.

Mulanya aku bercadang mahu buat mini pelamin nikah sendiri. Balik bercuti dulu aku siap lukiskan mini pelamin rekaan aku untuk present pada mama. Mama memang memahami orangnya, dia siap suruh aku beli barang siap-siap supaya aku tidak kelam kabut masa nak buat nanti. Maklumlah aku cuma berseorangan, mungkin cuma ada kakak boleh tolong sikit-sikit.

Namun, kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan. Semasa aku berbual dengan abang Nan, tiba-tiba dia ada bertanyakan tentang pelamin nikah.

"Pelamin nak buat warna apa?" Tiba-tiba abang Nan tanya.

"Cadang nak buat warna merah"

"Okay, nanti abang Nan buat backdrop warna merah.. selalu sangat orang buat putih kita buat lain sikit,"

Alhamdulillah, tak di sangka rupanya abang Nan memang nak bertanggungjawab ke atas semua perkara semasa majlis. Kalau diikutkan kami hanya berbincang mengenai hantaran sahaja sebelum ini. 

Walaubagaimanapun, hari yang ditunggu telah tiba dengan hati cukup gembira. Kami hadiahkan tetamu dengan doorgirf berupa makanan dan bunga telur warna merah juga. Saudara mara dan kawan-kawan mengenakan busana merah. Sungguh berbunga-bunga hatiku dan pastinya hati mama juga. Terima kasih semua. Jumpa lagi next entri!


3 comments:

Alya Syaqiera said...

sy pun nk wat kaler coral juga, tp utk tandang nt. tak sgka tersama! hehe.. tp memamg meletop kak mass.. cantik sgt combination color masa hari nikah =))

Alya Syaqiera said...

sy pun nk wat kaler coral juga, tp utk tandang nt. tak sgka tersama! hehe.. tp memamg meletop kak mass.. cantik sgt combination color masa hari nikah =))

masra (mass) said...

alya. warna coral mmg cantik dan in-trend. all the best k. thanks alot!

ShareThis