Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Tuesday, November 15, 2011

Bila Hati Ini Terasa Sayu

Bila melihat harinya sudah tidak banyak lagi.. makin berkurang dari hari ke hari, selain debar yang amat deras, gembira yang amat tak boleh digambar ada satu lagi perasaan yang tiba-tiba datang semasa aku mula mahu melelapkan mata..

Hakikatnya malam ini hati aku tiba-tiba jadi sayu. Semasa enak tidur semalam, aku di datangkan sebuah mimpi. Yang di dalam mimpi itu pemain utamanya adalah 'mama'. Bila aku terjaga aku cepat hubungi mama.. ternyata rupanya ada satu petanda menyatakan tadi pagi adalah hari terakhir talian unifi berfungsi di rumah. Makanya aku tidak lagi dapat bergayut panjang di telefon dengan mama seperti selalu kerana talian telefon unifi percuma sudah tidak sah lagi sejak aku pulang malam tadi. Ya.. unifi sudah dipindah milik. Pemilik sudah terminate fungsinya kerana kami akan berpisah rumah beberapa hari saja lagi. 

Mungkin u tak berapa faham sangat. Apa perkaitannya termination unifi dan mama. Sebetulnya kalau u nak tau unifi panggilan percuma dari talian tetap ke talian tetap telah memberi kemudahan kepada aku untuk berbual dengan mama secara tanpa had selama ini. Jadi urusan misi jadi lebih mudah, aku dapat terus berhubung dengan mama tanpa sebarang gangguan bil telefon. Boleh dikatakan hampir setiap hari aku akan call mama dan kami akan berbincang atau berborak selama hampir satu jam dan adakalanya lebih sejam mengenai urusan misi.

Pagi tadi saja pelbagai update aku terima dari mama selain aku juga buat update pelbagai perkara juga kepada mama. Lepas ini kenalah guna telefon bimbit macam dulu-dulu, jadi berbual pun kenalah berpada-pada sikit.

Berbalik kepada tajuk sayu hati ini sebenarnya muncul lebih kerap akhir-akhir ini. Adakah kerana aku anak bongsu perasaan yang wujud ini menjadi lebih serius dan teramat meruncing sekarang? Sayu kenapa? Pastinya kerana perasaan hiba mahu menempuhi alam berdua. Yalah u pun fahamkan, bila sudah berkeluarga baru tak bolehlah nak tidur bawah ketiak mama lagi lepas ini.. tak bolehlah nak mengadap muka mama 24 jam lagi bila balik ke kampung.. Banyakla yang tak boleh lagi lepas ini.. Oh sungguh anak bongsu perasaan yang wujud malam ini.. 

Entahlah, bila ditulis terasa salah.. tetapi jika tak ditulis, di mana lagi nak menyatakan rasa ini. Tulisan ini hanya sekadar berkongsi perasaan yang tidak menentu ini dengan u agar u tahu selain aku dilihat begitu gembira mahu menyambut hari bahagia.. perasaan sayu juga turut dirasa.. sayu yang tidak jelas sangat.. apakah sebab musababnya yang nyata.. Oh Allah.. berilah aku kekuatan dan ketabahan untuk mengharungi dan menghadapi perasaan ini.. 

No comments:

ShareThis