Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Wednesday, June 8, 2011

Misi Mencari Pelamin

Misi mula : 6 Bulan dari sekarang

Owh, jangan tanya kenapa misi ni banyak sangat yang diskip sebab aku lupa pulak nak bgtau yang aku sudah pun membuat bayaran cagaran pertama kepada sebuah wedding planner (WP). Setelah kami sekeluarga membuat keputusan untuk bersetuju dengan sebuah butik pengantin. Rupanya terlalu payah mencari WP di sini. Bukan tak banyak, tetapi nak mencari yang kena dengan jiwa memang terlalu payah. Selepas berjumpa WP ini, aku berdoa sajalah pada Allah agar semuanya berjalan lancar. Selain portfolio sebagai WP terbaik di kawasan utara (pingat yang diberi oleh kebanyakan b2b blogger sebelah utara), apa lagi yang boleh aku katakan selain berserah kepada Allah semuanya.

Jadi bermulalah episod mencari design pelamin yang super mantap untuk majlis resepsi. Sebut 'super mantap', memang tak dinafikan aku ni agak merapu sikit dan punya pelbagai idea, tetapi kemampuan WP juga perlu dipertimbangkan. Kalau WP di KL aku taklah risau sangat, bila di utara semuanya tak dapat nak diharapkan seratus-peratus apa yang kita mahukan. InsyaAllah bulan 7 nanti akan buat confirmation design. Jadi sebagai permulaan aku cuba-cubalah selak prof google untuk dapatkan sedikit idea awal.

Hakikatnya, memanglah aku suka majlis yang agak simple.. apa yang lebih penting adalah tertunainya segala kewajipan.. namun apabila kita bercerita soal kegembiraan hati dan kelapangan dada yang paling besar dalam menginjak ke alam perkahwinan.. segala-galanya mula memberikan rasa ingin yang tinggi tetapi aku selalu ingatkan diri agar melawan nafsu dalam diri lebih-lebih lagi hal-hal berkaitan perkahwinan.


Konsep dan susun letak pelamin yang sangat menarik minat aku dari Ari Wedding Couture rasanya. Dulu aku pernah terfikir untuk rekaan pelamin yang tidak seimbang begini. Tapi sekarang orang dah ada yang buat macam ni. Kiranya aku boleh jadi wedding planner jugaklah ye..



No comments:

ShareThis