Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Wednesday, June 8, 2011

Gadis Bunga


Misi mula : Mei 2011

Ini adalah keterujaan kakak (kakak sulung). Dia bercadang untuk memberi pakai pakaian sedondon untuk gadis-gadis bunga yakni pastilah termasuk anak-anaknya yang dua orang tu. Hakikatnya perancangan untuk menggunakan khidmat gadis bunga ini sudah terlangsai lama seusai saja kami membeli kain-kain warna sedondon buat ibu-ibu saudara, kami juga membeli kain putih jenis kain kapas berenda dan kain satin untuk dibuat baju gadis bunga idaman jejaka bunga.

Perancangannya begini, kanak-kanak di bawah umur 8 tahun akan memakai gown sedondon ini termasuklah anak-anak saudaraku dan sepupu-sepupuku.. yang dah lepas umur tu, minta maaf la ye.. Jadi sewaktu ada majlis kenduri di rumah tok baru-baru ini kakak bawak semua gadis-gadis bawah umur ni pegi jumpa tailor ambil ukuran badan. Kakak kata sikit punya kecohla kisahnya bila bawa segerombolan anak gadis yang pelbagai ragam ni. Tetapi nampaknya misi kakak sudah berjaya. Tak sabar aku nak melihat hasilnya.

Kalau u pun tak sabar, bolehlah aku tunjukkan 'design' gownnya yang direka oleh fashion designer Marina Mohamad. Bila kakak kirim gambarnya di email, aku memang senyum lebarlah. Kakak u buat macam ni tak?



Gown gadis bunga rekaan kakak

Gambar yang sebelah kiri tu adalah untuk Hanani.. gadis bunga 'anggerik'.. kira ketua kampung untuk gadis-gadis bunga ni lah. Tetapi sebenarnya Hanani yakni anak saudara sulungku ini aku sudah booked untuk jadi pengapitku.. tak sesuai jadi gadis bunga sebab umurnya sudah 13 tahun. Setakat ini dia sudah setuju.. dan misi juga sudah melamar pengapit lelaki yang comel & cute macam ketua kampung juga.. hmmm.. siapa? tungguuu..

Apa fungsinya gadis-gadis ini?

Aku bercadang untuk membawa gadis-gadis ini mengiringi aku semasa upacara 'berjalan di red carpet' nanti. Ramai? Huhu.. memang ramai tetapi aku terasa seolah-olah kehadiran gadis bunga yang ramai ini akan memberi energy kepada aku juga semasa berjalan nanti.

Mereka juga antara yang akan diraikan di majlis tersebut nanti.


Bila dah ramai akan jadi macam nilah nanti.. ahaha


No comments:

ShareThis