Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Monday, April 11, 2011

Wedding Planner

Bab ini nampak menarikkan? Inilah misi kami pada hari Ahad. Aku memang merancang untuk mencari 'wedding planner' bagi membantu kelancaran misi kami. Yalah, aku ni jauh dari rumah, kalau boleh tak mahu langsung menyusahkan ahli keluarga tambahanlah mama.. jadi aku bercadang untuk mencari wedding planner yang sesuai dengan jiwaku untuk majlis besarku nanti.

Memang bukan senang nak mencari wedding planner ni. Banyak memang banyak, tetapi yang kena dengan jiwa ni agak susah.. yang paling penting pada aku adalah.. mereka yang mudah faham cara kerja aku.. pendek kata, bercakap dalam bahasa yang samalah.. mcm kak Anna.. tapi kak Anna bukan wedding planner.. mudah kata aku nak mencari wedding planner yang:
  1. Faham kehendak jiwaku
  2. Tahu trend terkini
  3. Ada semua perkara yang kita nak dan dapat menyelesaikan masalah, bukannya menambahkan masalah
  4. Kreatif dan punya idea tersendiri (sangat sungguh terpenting)
  5. Yang paling penting.. kesesuaian servis dengan harga perlulah seimbang.. hehe
  6. Owh satu lagi.. tak boleh jauh sangat dari rumah.. nanti ada charge tol lah, minyaklah.. lorilah.. kapallaah.. owh tidak.. jangan membazir.. (pernah cari di Shah Alam.. charge transportation sahaja RM2000)
Malangnya.. aku belum menghebahkan tentang ini kepada umum, jadi susahlah nak dapatkan sponsor (hehe.. artis sungguh!) So.. terpaksalah teruskan aja misi mencari wedding planner berbayar..

Wedding Planner A

Direkomenkan oleh teman serumahku Ikha.. katanya designer ini memang terbaik dari segi design dan harga. Kira berbaloilah katanya. Freshy lagi dalam industri perkahwinan tetapi berbakat besar. So, aku cuba-cubalah contact dia dan dapatkan fbnya.. setakat yang aku view dan komunikasi kami melalui phone. Dia ni nampak ok jugak. Cuba aku tak pasti samada dia boleh pikul tanggungjawab wedding planner atau tidak kerana aku nampak dia ni lebih kepada 'one man show'.. jadi aku terfikir akan risiko yang besar di situ.

Wedding Planner B

Yang ini agak terkenal juga dan ternyata hasil kerjanya memang bagus,tidak dinafikan. Tetapi aku rasa kami akan ada masalah pemahaman dan komunikasi kerana beberapa faktor yang aku sajalah tau.. hehe. Adakalanya terlalu mengikut trend atau terlalu mahukan keunikan boleh membuatkan kita terlalu berbeza dan tidak boleh diterima oleh orang sekeliling. Faktor kesesuaian juga amat penting.

Wedding Planner C

Tak mau bagitau namanya juga sebab masih dalam proses mengenal hati budi.. hehe. Aku ke sana dengan mama dan kakak.. Kiranya butik ini terkenal juga.. menurut sumber (adalah juga aku tengok portfolio yang ditunjuk pada aku) butik ini pernah menyentuh majlis perkahwinan pelakon Umi Aida, kerabat diraja, orang-orang kenamaan di sekitarnya dan macam-macam lagilah.. memang pertama kali aku bersua dengan pemiliknya sangat mesra dan bagus dari segi kreativiti dan fahamannya tentang trend.. aiceh.. yang penting, mama suka.. hehe sebab dia ni pandai sungguh mengambil hati mamaku.. sooo, tengoklah macamana nanti.

Misi ditutup : Masih terus mencari

No comments:

ShareThis