Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Wednesday, April 6, 2011

Save The Date!

Misi mula : Januari 2011

Jika dikalangan teman-teman rapat, pastinya ramai yang tahu aku tidak berapa sukakan sela waktu bertunang dan nikah yang terlalu lama. Namun adakalanya itu hanya rancangan kita sahaja kerana dalam soal ini biasanya perbincangan dengan keluarga amat penting dan tidak boleh ditolak ke tepi langsung.

Nampaknya, keinginan gila aku ini disambut baik oleh mama dan keluarga.. tetapi tidaklah sehingga majlisnya di dalam satu hari. Ikutkan hati mungkin mahu saja buat begitu tetapi disebabkan memikirkan kepenatan berganda yang akan diterima dan pastinya agak berisiko tinggi.. aku dan bro memutuskan untuk menjarakkan majlis pertunangan kami sekurang-kurangnya 2 atau 3 bulan.

Modus operandinya begini..
  1. Mencari tarikh majlis resepsi (Kenduri)
  2. Secara automatiknya tarikh nikah adalah sehari sebelum majlis resepsi perempuan
  3. Mencari tarikh bertunang
Sengaja aku cadangkan untuk menetapkan tarikh kenduri dulu kemudian barulah memikirkan hal bertunang. Pada aku majlis bertunang hanya jalan yang akan dilalui semasa menujunya ke hari pernikahan. Ianya bukan sebuah majlis yang dirancang lebih awal. Aku lebih yakin dengan cara ini. Ada sesetengah orang memilih untuk bertunang sahaja sehinggakan adakalanya tarikh nikah tidak langsung difikirkan.

Bila tarikhnya?

Disember dan September sudah pasti.. tarikhnya bila dan kenapa bulan tersebut dipilih akan dirungkaikan nanti.. stay tune!

Misi ditutup : Kedua-dua bulan ini punya makna

No comments:

ShareThis