Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Thursday, November 3, 2016

I'm back... Setelah 4 tahun

Bismillah...

Sejak 13 September 2012 saya tinggalkan jejak di ruang putih ini, tiba-tiba waktu ini.. malam ini dan detik ini teringat untuk kembali menulis. Nak test power katanya, mana tahu ada sebab Allah detikkan hati untuk kembali menulis. 4 tahun sudah berlalu, tangan pun dah keras... bahasa pun dah lapuk.. asyik buat copywriting hari-hari selama 4 tahun.. jadi kekok pula nak menulis di sini. 

hmmm..

Ada lagi ke orang baca personal blog? Masih relevankah? (Skemanya ayat :D) Bukankah sekarang di fb dah boleh tulis panjang lebar, boleh dapat komen atau feedback lebih cepat dan lebih dekat dengan pembaca. Tapi saya dapat rasakan keseronokan menulis diblog lebih tersendiri. Terasa macam tulis diari, bukan untuk bahan bacaan orang tetapi lebih kepada untuk kepuasan sendiri. 

Sebenarnya tajuk masih tak ada waktu saya menulis hingga perenggan ini. Sebab saya tak tahu nak menulis tentang apa. Banyak sangat yang berlaku dalam 4 tahun, namun jika tema blog ini pasal perkahwinan... alhamdulillah, perkahwinan saya dan suami kini sudah mencecah hampir 5 tahun hayatnya. Masih seperti baru bercinta dan masih kekal berdua.

Terima kasih Allah. Alhamdulillah...


Mungkin tidak banyak yang menarik untuk diceritakan. Selepas melalui hari-hari bahagia dalam kehidupan selepas berkahwin. Perjalanannya makin lancar. Allah aturkan kami miliki sebuah istana di Bandar Puncak Alam dan saya dapat miliki sebuah butik fizikal di kawasan dekat kediaman kami atas usaha mengerjakan butik online selama 4 tahun secara serius. Ya saya seorang usahawan kini. Selepas setahun berkahwin, saya mengambil keputusan untuk cuci tangan dalam bidang event management dan mengusahakan butik online Malady Couture secara sepenuh masa. 

Part paling mengujakan adalah bercerita tentang perniagaan yang saya usahakan. Kini saya boleh tersenyum dengan pencapaian Malady Couture sehari ke sehari. Namun, perjalanan saya masih jauh dan masih panjang. InshaAllah jika ada masa terluang, saya akan throwback kisah-kisah disebalik perniagaan pakaian muslimah yang saya jalankan. Ya betul saya seorang usahawan kini. Yup, bukan semudah itu saja... Bagaimana saya menyusun langkah dalam ilmu perniagaan yang sedikit ini. Kalau ada yang melintas di sini dan baca, terima kasih diucapkan. Semoga ada pertemuan seterusnya selepas ini. InshaAllah.. i'll be back.

Menulis,
Mass Mohamad
Masih dipejabat, 1:44 am


No comments:

ShareThis