Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Tuesday, November 8, 2011

Pre-Wedding

Hakikatnya bila tiba bahagian pre-wedding photoshoot ni aku sedikit keliru. Apakah sebenarnya yang dikatakan pre-wedding photoshoot? Mulanya aku cakap tak perlulah buat pre-wedding photoshoot tetapi bila tiba masa nak buat photoshoot untuk kad kahwin, bunting dan multimedia presentation barulah aku akui tentang keperluan pre-wedding photoshoot.

Kredit to Fajri Photography

Bila tanya prof google apakah pre-wedding photoshoot, barulah aku jelas tentang keperluannya. Kepada yang kurang jelas macam aku, pre-wedding photoshoot ini adalah photoshoot yang dibuat sebelum pasangan itu berkahwin. Tujuannya adalah untuk cetakan gambar untuk majlis perkahwinan nanti. Mungkin jika u nak buat bunting jadi keperluannya di situlah. Selebihnya, dah gambar pun banyak jadi apalagi upload dalam blog atau fb untuk kenangan.


Mungkin ada yang kurang setuju dengan kelangsungan pre-wedding photoshoot yang menjadi trend kini. Aku sendiri terasa seperti janggal sedikit mengenai ini kerana kebanyakkan gambar yang aku pernah lihat seolah-olah buat kita keliru samada pasangan ini sudah berkahwin atau tidak.  Jadi di situlah antara faktor kenapa pre-wedding photoshoot ini dilihat kurang menarik pada mata sesetengah orang. Jadi aku cuba untuk selesaikan kekeliruan ini dengan cara tersendiri. 

Dengan itu, aku telah pun selesai membuat pengambaran pertama pre-wedding photoshoot cara Mass dan Razin. InsyaAllah pengambaran kedua akan dilangsaikan Sabtu ini. Kenapa ada dua episod? Jawapannya tanyalah team photog kami yang begitu gigih menjayakan pre-wedding photoshoot ini. Bila ditanya apakah konsep yang aku mahu? Tentunya jawapan aku adalah 'ringkas dan berkesan'. Jadi tunggulah outputnya nanti. Semoga semuanya lancar. Ameen.



No comments:

ShareThis