Disclaimer

Assalamualaikum dan jutaan terima kasih kerana menjenguk page ini. Suka saya nyatakan bahawa sebarang pendapat atau kata-kata di sini hanyalah pendapat peribadi saya. Oleh itu sebarang kesan dan akibat daripada penggunaan maklumat dalam blog ini adalah di atas tanggungan anda sendiri. Dan untuk pengetahuan semua, blog ini baru dibuka kepada umum pada 9 September 2011 yang lalu. Terima kasih atas sokongan.

Terima kasih.



-Mass Mohamad-

Monday, November 21, 2011

Think in Pink!

Setiap kali menulis entri aku akan cakap dalam hati, ini adalah entri terakhir sebelum misi menjelang. Sebab perasaan yang aku alami sekarang boleh dikatakan sangat tidak boleh diterjemahkan dengan kat-kata. Jadi kita boleh namakan ianya 'Penyakit Nak Kahwin'. Berdebar lain macam, nak buat kerja tak boleh, nak tidur tak boleh. Pelik sungguh penyakit yang datang sekarang.

Untuk meredakan rasa sakit ini, aku ingin menulis entri mengenai warna tema majlis pernikahanku nanti. Yay! Mungkin ramai sudah menjangka apakah yang akan berlaku di Dewan Seri Endon pada 3 Disember nanti. Pastinya puluhan manusia akan berbaju PINK pada hari tersebut sekurang-kurangnya ahli-ahli keluarga aku. Mereka semuanya akan di'pink'kan bermula jam 12 tengahari hingga 5 petang. Baik perempuan mahupun lelaki.

Berbalik pada warna pink yang dipilih sudah tentu warna ini sudah sinonim dengan kehidupan aku sejak sekian lama. Malah banyak sungguh koleksi barangan peribadi aku berwarna pink samaada yang dibeli sendiri atau dihadiahi kawan-kawan. Memang seumur hidup aku, aku telah terjebak dengan warna ini sangat lama. Walaupun orang kata pink is poor, pink is old.. atau pink is not in style (aku yang buat sendiri slogan-slogan itu).. aku tetap dengan keberadaan dan kesetiaan menjadikan warna pink sebagai penguat semangat dalam melakukan kerja.. (Casing hp warna pink).



Walaubagaimana pun tidaklah aku meletakkan syarat kepada tetamu. Jika u datang berbaju hijau, kuning atau merah sekalipun hidangan makanannya tetap lauk yang sama. Tiada diskriminasi di situ. Tetapi harapan sangat tinggi, rakan-rakan tersayang datang berbaju pink untuk menyatakan kasih sayang kalian kepadaku.. hehe.. ugut si lelaki pakai pink pada haritu.. baru style!

Kali ini (Aceh, macam ade kali lain pulak), aku cuba membuat sedikit gila apabila meletakkan bukan satu warna pink kepada warna tema. Bukan hanya baby pink, bukan hanya shocking pink, bukan hanya dusty pink atau rose pink.. aku namakan warna tema majlis aku ini adalah THINK IN PINK. Apa maksudnya? Variety of pink. Kalau u lihat nanti, warna pink yang dipilih sangat pelbagai dan unik setiap satunya. Contohnya aku memilih warna baby pink untuk bunga telur, hot pink untuk kad jemputan, dusty pink untuk pakaian keluarga dan macam-macam jenis pink yang punya nama tersendiri. Jadi semuanya adalah kepelbagaian pink atau kita akan panggil Think in Pink.


Jadi, jangan ketinggalan untuk sama-sama merakamkan gambar bersejarah anda memakai pink di majlis saya nanti. Gunalah kesempatan yang ada untuk menyatakan rasa kasih anda kepada saya! Peace yoa!


Dan.. ada satu lagi yang memang pink habis adalah...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Kad kahwin yang direka oleh saya dan brother juga ada sentuhan pink. :)


3 comments:

raihana latif said...

thniah kak mas...last jmpe mse MEGA 3...jgn lupe jmput ek..sye da follow blog akk nie...=)

Nor Idayu Abd Rahman said...

Tahniah Kak Mass... Ayu dlm senarai jemputan x?? Kena cari baju warna pink ni.... :s

masra (mass) said...

dah tentu dijemput kedua2nya.. ayu rasanya kak mas dah pos kad utk ayu. check it out! Rai.. boleh bg alamat pd kak mas.

ShareThis